SAM ansökan

Så är det dags för den årliga utmaningen för oss lantbrukare. Händelsevis måste vi ägna ett antal timmar och mängder av svordommar för att komma över EU-ersättningen. Brian svor och jämrade sig men Hallo, timpengen blir väl ganska bra trots allt?
Dagen till ära ser jag den första snödroppen. Alldeles ensam står den i gräsmattan. Ser lite övergiven ut eller möjligen obstinat. "Det är klart att det är dags nu - kom igen". I kväll ska vi släcka ner för att på något sätt visa tt vi bryr oss om klimatet. Här på landet är det nog så att vi alla bryr oss även om vi inte släcker ner fullt ut.  Hur skulle Tova klara sina kvällsridningar utan elektricitet? Härligt att se dig med dina unghästar. Eller Brian klara sig utan landskamp i fotboll? Själv NJUTER jag av levande ljus, en rogivande brasa och härligt samtal. fast handen på hjärtat visst tittar jag på fotboll också!

Kommentarer
Postat av: erica.

Låter hur mysigt som helst, härifrån kan jag skvallra om att tussilagon sen länge stått i dikena. Backarna är även fulla av snödroppar!

2009-03-28 @ 22:09:39
URL: http://ericaat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0