Tisdag 5 km från sydkusten

Efter lång hemresa via huvudstadens vackra gator, potatisköp på Hillsta och matrast i Småland är Skrållan och jag tillbaks i Skåne. Vår lilla Skrållan var utom sig av glädje när hon fick återse sina valpkompisar (Carl och Erica, våra barn!). Här nere är det vår. Vårblommorna lyser i gräsmattor och längs med husväggar.
I går fick Brian klara sig på egen hand. Vårt lilla projekt har tagit steg framåt men dessvärre inga bilder ännu. Trist att inte vara där när det provkörs. Vår granne Tord brukar rycka in. Själv planerar jag vidare för mina aktiviteter på gården. Ska försöka hitta vägar hur jag går fram med köket i stora huset så att det kan godkännas av berörda myndigheter.
 
I annat fall kan kanske den gamla ladan på skogen få sig en ansiktslyftning och kunna utnyttjas. Mat över öppen eld är inte så illa det heller. Inne i ladan får jag en genuin känsla av det gamla slitsamma livet. Då vi arbetade för mat och boende. Överlevnad och där de lyckliga stunderna var leenden, en fjäril tofsvipans återkomst. Vill kunna förmedla det genuina utan slit men med glada skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0