Skrållan och jag på kvällspromenad

Dagen idag har varit oerhört ostrukturerad. Många tankar, lite fix, och så problem med vatten i vårt hus. Erica skulle på skiva och ville ha sina kläder till Vallentuna. alltså bara att packa ner för vidaretransport... När jag ändå var i byn passade jag på att handla mat till Skrållan och oss. I dag kom jag ihåg märgben. Köpte på ICA men till ockerpris. 39,90 kg för ben!!! Dock blev hunden överlycklig.
Efter middag och tvättnertagning från sträcket propsade lilla fröken på att vi skulle gå ut på kvällspromenad. Vi gick precis när solen dalat bakom trädtopparna, norrut på vallen. Till vår förtjusning fick vi se några vilda djur. Först två harar som satt och åt i godan ro. Dessvärre blev de störda av Skrållans förtjusta skall. Ni anar inte vad hon drog och skällde. En stund senare siktar jag siluetten av hjortdjur. Vi tar oss sakta närmre och blir varse en flock dovhjortar ca 10 djur och två älgar ytterligare en sträcka bort. Ko med fjolårs kalv. Svårt att se när ljuset avtar och de nästan slukas upp av dunklet i från skogen. Väl hemma då är det beckmörkt. Hoppas att det fina vädret håller i sig i morgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0