Långfredag

Minns när jag var barn och "gammelfarmor" och alla andra vuxna var sorgklädda. Själv stack jag ut i stallet. Var där ända fram till att vi skulle äta middag. För mig var det helt obegripligt att vara tyst och stillsam för en gubbe som dött för förfärliga massa år sedan. Kommer ni ihåg att man på radion bara spelade musik i moll? På TVn visades inte många program som jag minns det i varje fall. Andra tider är det nu tack och lov. carl har tränat fotboll och Erica har legat ute i hammocken och försökt sola magen.

Idag hade vi besök av änderna i vår pyttelilla damm utanför huset. Där har de legat mest hela dagen och njutit av solen. Vinden har varit isande kall men det påverkar ju inte dem!



Själv har jag lagt in sill, gjort Jansson och laxpaj med härlig grönsallad. Både mat till ikväll och förberedande inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Jessica Westerlund

Alltid lika mysigt att läsa din blogg om kvällarna, har blivigt som en liten bok. Ser fram emot en trevlig kväll imorgon. // Jessica med familj

2009-04-10 @ 20:51:30
URL: http://westerlundjessica.blogg.se/
Postat av: Tobbe S

Kan bara hålla med föregående talare!



Ett kort meddelnade till Brian:

Gården står kvar.

Totte lever (jag och Lena så det själva)

* Inga traktorer är söderkörda eller sitter fast!



Ps GLAD PÅSK! Ds

2009-04-11 @ 00:12:45
URL: http://segis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0