Familjen är samlad

I går eftermiddag kom Brian hem till oss i Skåne. Det närmar sig med stormsteg. Vår försäljning alltså. Många saker jag vill hinna göra. Får se hur mycket som kan hinnas med. I morgon fredag 22 maj fyller Erica 18 år. Det blir ett litet firande eftersom hon tar studenten om någon vecka och då blir det desto större kalas. Här nere har vi härliga försommardagar. Lagom varmt, rapsfält som blommar och lyser upp i det gröna landskapet. Var tidigt uppe i morse. Innan alla andra vaknat. Innan bilar, traktorer och last bilar dundrar fram. Då är det stilla och luften är så klar. Andetagen känns ända ner i stortån. Det är vidunderligt vacker. En gåva att få vakna till en morgon som denna.
Kan rapportera från andboet att fru Gräsand och eventuella ällingar (ungar) nu har flyttat till en mer flytande tillvaro. Andhonan vars ägg blev uppätna av katten bor fortfarande kvar i buxbomshäcken. Tror inte att det blir någon avkomma. Hon ses ute och spankulera både nu och då.

Kommentarer
Postat av: Tomas Tigerschiöld

de e väldigt mysigt de där med damm hur liten är den egentligen jag har också en liten damm men jag har inga riktiga ankor mina ällingar e av plast, så ja e lite avis, köpte dom när dammen var totalt grön o jag inte kunde se någon av fiskarna

de enda fåglar vi har e grå sparvar som bor i en av holkarna dom piper så sött där inne

2009-05-27 @ 19:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0