Long time no see

Nu har vi i princip tömt vårt boende i Skåne. Inte riktigt eftersom halva svinstallet fortfarande rymmer delar av våra liv. FÖRFÄRLIGT så många saker som vi samlat på oss. Verkligen ofattbart. Önskar bli antikonsumtionist. Utmaning som heter duga. Nu har jag huset fullt av flyttlådor, säckar, möbler som inte har någon given plats. Förhoppningen är att jag åtminstone kan tömma köket på gamla prylarna (som redan en gång sorterats ut) för att ge plats åt det mer färgglada.
Sen har jag för avsikt att ta en lång och skön promenad med min egen Sancho Pancha (dvs hunden Skrållan). Även här i Uppland har våren gjort sitt intåg. Borta är nu all snö åtminstone nästan. Blåsippor, tussilago, snödroppar, krokus och scilla lyser upp med sina sköna blommor. Vintergäcken har redan gjort sitt. Verkligen skönt bör lantbruken att vi inte haft någon tjäle så att vi sluppit stora översvämningar åtminstone fram till nu.
Om du vet någon som behöver sommarbete har vi beslutat att hyra ut våra beten till ett antal hästar som behöver njuta av det kuperade Roslagslandskapet med sina enebackar och forntida lämningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0