Våren har kommit

Skrållan och jag har förmånen att få vandra i skog och mark nästan när helst andan faller på. Ibland blir det att vi promenerar och hämtar morgontidningen, ibland tar vi lite längre lunch för att kolla murkeltillgång eller hur det står till i blåsippsbacken. Ibland städar vi plast efter våra storbalar och passar då på att se hur långt ogräsen växt på vallarna.
Vad vi båda är bra på är att spana in våra vilda djur. Skrållan får dem i nosen med vindens fart emedan jag får nöja mig med min skarpsynthet.
Här följer några bilder från en av våra vandringar.








Att se när vattnet finner sin väg i dikena eller när det flyter stilla i en av skogens tjärnar. Det är rofyllt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0