Full rulle på vallskörden

Nu har vi satt igång vallskörden. Det torkar osannolikt fort. Knappt att vi hinner slå och stränga innan det nästan är torrt som hö.
 När jag sitter i traktorn upplever jag många olika känslor. Dels en blomsterprakt i beteshagarna som är oemotståndlig. Där samsas brudbröd, smörblomma, näva, midsommarblomster och ja många fler. Vid tillfälle ska jag ta en paus och gå dit med kameran. Dels upplever jag många episoder med allehanda djur. Idag så jag en älgkalv som verkade vilsekommen. Dessvärre låg den död på åkern när vi kom tillbaks efter lunch. Undrar om kon är lite skadad i huvudet eller om kalven hade en defekt så att hon försköt den av den anledningen. Förra året hände samma sak vid ungefär samma tid. Det måste vara fel på kon är min konklusion.

I morgon ska hästsläpet lastas med allehanda loppisprylar. Ska bli kul se om något av allt det som har "flyttat ut" från oss kommer att finna nya hem.

Hästarna står mest och flåsar om dagarna. Det är ju stekhett och mängder av otrevliga insekter som retar dem hela tiden. Tur att vi bor högt så att det åtminstone fläktar lite.

Loppis i Kårstaby börjar på lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0