En reser och tre stannar kvar + Skrållan

I dag reser Brian tillbaks till Lundby. Då får ni läsare mer info om vad som sker på gården. Här nere fortsätter vi idag med att göra fint för Ericas student, hennes 18-årsdag och Carls 20 årsdag. Visst ja sen ska vi sälja fastigheten också. Det är mycket på gång det här året.
Jag försöker att finna en väg så att jag ska kunna använda gården som mötesplats för olika grupper. Dels en mötesplats i skogen där vi kan tillaga mat  över öppen eld. Dels vill jag använda bottenvåningen till mer traditionella möten.
trodde att jag skulle kunna erbjuda lagad mat från gårdens skafferi. Som till exempel rådjur, älg, vildsvin och duva. Det låter sig inte göras i första taget. Får i stället inrikta mig på att finna någon att samarbeta med vad gäller maten. Det måste gå. Andra har ju löst det på sina gårdar.

Här ute håller koltrasten på att finstämma sin skönsång. Jag riktigt längtar efter den kväll när han åter intar högsta nocken på logen. Det är sannerligen rofyllt och vackert. Något annat som också bedövar mina sinnen är luktviolen. Den står i full blom i våra gräsmattor och sprider sina dofter över stora ytor. Tänker på de av er som älskade Viol. Ni vet karamellasken. Det borde ge abstinens.


Kommentarer
Postat av: Tobbe S

Skönt att Brian kommer tillbaka!

Vi längtar! Men ni är välkommna tillbaka till Orkesta alla fyra som är kvar i Skåne-land oxå!

Jag kan hjälpa er koka fond, det är jag en jäkel på jag lovar! Sås det är jag riktigt bra på!

2009-04-14 @ 21:39:25
URL: http://segis.se
Postat av: christina

Så bra i fall det nu blir så att vi ska koka fond. Jag hoppas i varje fall att jag kan dra igång något i höst.

2009-04-14 @ 22:03:48
URL: http://orkestalundby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0