En vandring genom staden

Efter en härlig natts sömn och välsmakande frukost valde jag att promenera från Clarion Hotel på Ringvägen ner till city. Utmed Götgatans trottoarer vaknade butiksägare och coffeshops. Vinden var väl kylig men värmdes snabbt upp när det blev liv och rörelse. Såklart blev också jag varmare ju längre promenaden varade.
Stockholm är verkligen en vacker och intagande stad. Träden har just slagit ut så den skira grönskan är slående. Kontrasten mot våra träd på gården är klar och tydlig. Här är det ännu knoppar som strax ska spricka ut. Längs med gator står många vackra hus. De har stått där i flera hundra år och sett oss människor komma och gå. Tänker på det när jag passerar Gamla Stan. Den misär som rådde där är svår att tänka sig. Det var en kamp för att få mat för dagen. Hålla lössen borta från hus och folk. Att vara ståndaktig mot spriten. Ja fy bubblan vad våra bekymmer känns små när jag jämför.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0