I väntans tider

Ja visst är det så att jag går i väntans tider. Väntar på löven att de ska spricka fram. Väntar på mäklare som ska komma. Väntar på flytt som ska göras. Det är lätt att fastna i måsten och stress. Själv blir jag ofta handlingsförlamad fram till skarpt läge. Då används alla dygnets timmar och mer därtill. Märkligt att det ska vara så svårt att få tummarna loss.
Idag blir det slutlig inspektion av lastmaskinen. Det bör inte vara något allvarligt fel på den enligt rådfrågad expertis. Jag är lugn när den rullar och gör rätt för sig.
Under eftermiddagen ska vi ha ett styrelsemöte i Trelleborgs Utvecklingsbolag. Fantastiskt roligt att ha förmånen av att sitta i bolagsstyrelse. Även om det är frustrerande emellanåt med ägarnas krav och direktiv. Hoppas att mötet driver verksamheten framåt. Trelleborg behöver sannerligen ett väl fungerande näringslivsbolag. Även turismen behöver utvecklas. Idag upplever jag att många bara passerar Trelleborg på väg till kontinenteneller Österlen.
I kväll är det dags att se över vad som kan plockas med när bilen rullar norrut på tisdag kväll eller ännu troligare onsdag morgon. Skidboxen med skidorna lär inte behövas något mer. En del av alla böcker bör kunna köras upp. Hade gärna sett att jag kunnat sälja undan de flesta. Böcker är fantastiska men fruktansvärda dammsamlare. Vill gärna gräva upp några plantor också. Fast hur kommer de att trivas norrut?




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0