Påskafton

Vaknade tidigt. Full av energi. Vill hinna med så mycket nu när Brian är hemma och hälsar på. Min Grålle (Fergusontraktor utan hytt) vill inte starta. De mycket begränsade kunskaper jag har om motorer räcker inte till för att få honom att hosta igång. Vill så gärna få krattat gården när det är påskafton.
Våra inhysta hästar har flyttat och hagen behöver också harvas för att sen sås in med frö. Återigen behövs Grålle. Brian som är en klurig typ reder nog ut det som vanligt. (Nu hör jag Grålle hur han tuffar runt ute på singeln. Bravo gubben min. Jag visste att du skulle fixa det!)  Vi har också en Belos gräsklippare som vi brukar klippa de grova gräsytorna med. Inte heller den har jag fåt  liv i. Händer absolut ingenting när jag vrider på nyckeln. Känns som om det sitter en huvudstörmbrytare i vägen. Fast med experten hemma så känns det fullt möjligt.
Gräsanden låg åter igen i dammen men tyckte det blev lite väl mycket stoj så han lunkade i väg. När lugnet åter lägrar sig är han och frugan säkert tillbaks i vår yttepytte lilla damm.
Idag ska vi se fotboll. Det är alltid lika roligt. Sen ska vi äta ägg med goda vänner. Ser fram emot kvällen.
Tack för kommentarer. Skönt för Brian att veta att gården är intakt och inga maskiner sitter fast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0