Så var man tillbaks på jorden

Varför låter man sig luras? Kanske för att det känns så skönt just då. Kanske för att det ju alltid finns undantag ( som bekräftar regeln) så varför ska inte jag ha tur. Inte vet jag svaret. Vill nog inte veta heller. Att tro och hoppas och se möjligheter är ju trots allt en härlig grogrund för bärkraftiga idéer.
Skrållan är väldigt orolig idag. Husse har åkt till Orkesta-Lundby. Carl är på sitt arbete. Erica går i skolan. Så det är bara matte att roa sig med. Och det är ju inte sååå kul. Hon bara krattar, pratar i telefon eller tvättar.
Jag ska marinera karrékotletter till middagen. Ungsbaka grönsaker och potatis. En sås på turkisk yoghurt som bas. Blir nog gott. Erica ska rida i kväll så hon behöver äta i god tid före. Här en bild på hennes ponny Tusse  
och på min ögonsten Ida som fick somna in i somras. Faktsikt lite sorgligt med en så snäll och genomgod häst. Ännu en klyscha " var sak har sin tid" och hennes tid var bevisligen ute.



Kommentarer
Postat av: Lena Seling

Hej Christina!

Vill bara säga att det är jätte trevligt och mysigt att läsa er blogg. Hemsidan ser genuin ut med en känsla av vikingatiden...

Nästa gång du är hemma på Lundby får vi ta en fika eller grillning tillsammans.

2009-04-15 @ 15:11:27
Postat av: christina

gärna det. hörde att din drottning också bor hos oss. skoj.

2009-04-15 @ 16:29:15
URL: http://orkestalundby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0