Vi väntar tillökning



Jodå, idag när Brian och jag arbetade med att fixa gavlarnas vindbrädor, måla fönster på "hönshus, laga detsamma och skulle mäta upp ytterligare ett lagningsobjekt då ni. En liten gräsandhona har funnit sin väg till ruvning i vår vedbod. Just bakom väggen som verkligen behöver sig en upprustning. Någon som vet hur länge de ruvar sina ägg?
När man renoverar och fixar behövs material. Först åkte vi till Hjem och Fix men de saknade väsentligt virke så vi fortsatte till ByggMax i Vellinge. Då såg vi härlig vårsäd (korn tror jag) som kommit upp och som redan hade börjat bestocka sig. Snacka om försprång.



I går hade vi påskbuffé med kära vänner och alla våra ungdomar hemma. Så underbart  roligt att alla vill vara hemma alt. följa med bort. (Ja våra ungdomar var förvisso uppmanade att vara hemma men det var de med glädje). Detta med att laga mat till flera är verkligen roligt men svårt att beräkna. Så mycket mat som blev över.
Och idag hade vi våra härliga grannar på mat. Plus Carls kompis Dag. Fast att jag gjorde mycket mer än beräknat blev det nästan för lite. Nåväl jag uppfattar att alla var mätta och glada när taffeln både igårkväll och ikväll bröts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0