Skogspromenad

I går tog Erica och jag med oss Skrållan (vår hund) och en korg på skogspromenad. Vi ville plocka bär, nötter och svamp. Allra roligast hade Skrållan för hon slet sig när vi satt på huk och plockade kantarell. Ni kan inte ana vad hon lät och jag skämdes. Begriper inte hur jag ska få pli på henne. Erica är bra mycket bättre på det än jag är. Tur att hon bor med oss ännu ett tag. Nog fann vi en och annan kantarell och massor av andra svampar som vi inte kan namnet på. Dessvärre lyckades vi inte gå på något riktigt härligt blåbärsris. Och jag som sett fram emot blåbärspaj. Nu fick det bli röda vinbärs i stället. Hasselnötterna är inte mogna än men det gäller att passa på innan ekorrar och andra intressenter är framme och förser sig.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0