Sjung om studentens lyckliga dar ...

I fredags hade vi studentfirande för Erica. Vilket firande, vilket väder och vilket leende ungen hade från tidig morgon till sena natten (tidiga morgonen)!!!
Som många andra hade vi planerat att sitta både ute och inne eftersom det tenderar att komma en väldig massa människor vid olika festliga tillfällen. Alla är ju hjärtligt välkomna så det gällde att ha sitt platser i flertal. Eftersom vädergudarna bjöd på en uppvisning av novemberregn och rusk med inslag av storm mitt i juni insåg vi att det behövdes radikala förändringar i huset. Alltså försvann vårt sovrum och omvandlades till matrum. Platserna gick åt så det var tur att vi gjorde rockaden. Planeringen av mängden mat höll på att göra mitt hår alldeles småkrulligt. Hur jag än räknade och beräknade trodde jag att det inte var tillräckligt. Tack och lov hade vi bland annat varmrökt lax från Tullstorps rökeri. Kan varmt rekommenderas. Hur det nu var så blev det över av pajerna, den kallrökta skinkan och de olika salladerna. Vilket förvånade mig mycket. Samtidigt som det var glädjande. Erica och hennes vänner for vidare in till Trelleborg för att en sista gång vara tillsammans med sina skolkamrater.


































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0