Sköna upplevelser

Förra söndagen var jag och vår hund Skrållan på utflykt. Vi hälsade på en av mina systrar och fick samtidigt flera härliga upplevelser. Skrållan fick möjlighet att leka med Luna och samtidigt våga prova på att bada. Luna som är en svart labbetik simmade runt runt i dammen som för att visa Skrållan hur mysigt och skönt det är. Vår lilla Skrålleboll gick försiktigt längs med kanten tills Luna knuffade i henne med nosen! Då simmade Skrållan. Märkbart nöjd med sig själv. Så fortsatte vi vår promenad genom det försommarfagra landskapet. Tittade på träd och örter. Såg en gallstekels bo på en ek. Häftigt. Målet för promenaden var skogen där Skromberga blåsorkester har firat in våren i många år. Väl där njöt vi av en härlig pastasallad medan vi väntade på blåsorkesterns ankomst. Jag blev i vanlig ordning rörd till tårar över det mäktiga som det är att sitta i en bokskogsbacke och lyssna till vackra toner.

Även svåger Gustaf kom och njöt av sin skog, musiken och våra hundars ystra lek. Det blev tidigt uppbrott eftersom herrskapet skulle spela golf. Själv skulle jag hem och möta mina ungdomar.

Kommentarer
Postat av: caroline tornerhjelm

Det är verkligen roligt att ha en syrra som kan så mycket om mycket.

Att njuta av blåsorkestern på Pingstdagen är något som ännu fler borde göra

2009-06-08 @ 16:50:43
Postat av: Anonym

tack för fin kommentar. instämmer om blåsorkestern. en sann upplevelse.

2009-06-08 @ 16:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0