Veckan som gått

Veckan som gått har varit fylld av många "ups and downs". Arbetet med att göra fint inför Ericas student fortskred som det borde. Dock lite för varmt för utomhusaktivitet under dagtid. Trots det börjar det faktiskt se riktigt fint ut. Även inne har jag fått undan mycket som blivit liggande framme. I fredags hade vi ytterligare en visning av hus och hem. Själv var jag på ridning. På kvällen kom en väninna för att äta gott och sova kvar. Vi hann knappt byta några ord för vi var båda genom trötta.
I måndags hade Laila fixat en överraskningsfest för Siri som dagen före hade kommit hem från ett års studierSiri Mårtensson i Kenya. Snacka om att hon blev glad och överraskad. Festen blev (som alltid i Åkarp) lyckad med massor av god mat och gott vin.
 
Erica klarade sitt teoriprov för körkortet. Strålande men förväntat! Under tiden gick jag runt på kyrkogården som ligger bredvid.








Hittade min gamlafarmors grav. Riktigt fin. Men oj när man börjar tänka på allt som hon genomlevde. Hon gifte sig som blott 20 åring med en man som var 17 år äldre än hon. Redan vid 32 var hon änka med två små pojkar. Min farfar och hans bror. Farmor Ingeborg levde i 98 år. Hon upplevde elektrifiering, världskrig, efterkrigstidens uppsving, månlandning, tv, telefon mm.

Kommentarer
Postat av: Lotta Kuylenstierna

Ja vilken vacker grav! Trevligt att du lagt in den i din blogg så man kan ta del av den även om jag aldrig varit där! Lotta

2009-06-16 @ 17:37:08
Postat av: Anonym

Ja vi kan åka dit om du är nyfiken.

2009-06-16 @ 21:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0