Bakom molnen där lyser solen



Vi fiarde vå bröllopsdag ute i Skärgården på Arholma. Vädret var strålande, vattnet var varmt så det blev flera svalkande dopp och vi hade det bra. Njöt "skumpa" på den mjuka berghällen med utsikt över det öppna havet. Cyklade ön runt och tittade på öns odlingar. Vi intog en härlig måltid på öns krog. Där såg vi solen gå ned i havet. Så lugnt och stilla och fridfullt.




Flädern har hunnit blomma sen jag skrev senast. Här i Uppland är det minsann inte så enkelt att hitta fläderbuskar. Till min glädje fann jag några buskar som växte utmed en av våra större vägar. Snabbt plockades några blomklasar som sen fick ligga och gosa till sig i en lag av socker och citron. Efter en tid silade jag bort blomklasar och citroner för att sen fylla flaskor med härlig sommarsmakande flädersaft.




Vi har också kunnat njuta av underbara smultron som vi plockat vid vårt fritidshus. Den tidigare ägaren hade ett väldigt stort trädgårdsintresse. Detta har visat sig i form av mängder av olika växter. Trodde att jag kunde ganska många olika sorter men tji. Visst pion och bolltistel men alla de andra. Vad är det som växer?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0