Huset i Skåne är tingat, hunden har allergi och vi massor av snö

Jaha så är huset i Skåne tingat. Ännu inga papper skrivna så sålt är det inte. Fast det känns som om det är på god väg.  Hoppas att de kommer att trivas lika bra som vi. Läget är ju ypperligt. Havet bara 5 km söderut. Och kontinenten bara "runt knuten".  Nu vet jag vad jag ska drömma om. Ett litet litet hus vid havet...


Vår älskade lilla Skrållan har drabbats av någon form av allergi. Eftersom varken cortison eller antihistamin var något alternativ får hon leva med tratt när hon är inne. Otrolig hund som accepterar men inte gillar läget. Om 14 dagar ska vi ta blodprov på henne. Det kan möjligen utvisa vad som stör lilla fröken.

 



Och så slutligen en rapport om vädret. Vad finns att säga mer än att det var överfullt av rönnbär i höstas. Sen gammalt säger man ju att mycket rönnbär ger en kall vinter. Den har hittills varit både kall och snörik samt lång. Så den här vintern har det stämt. Fast för mig som älskar skidåkning är det ljuvligt mellan snöfallen.  Just nu får jag ligga lågt med det mesta eftersom jag halkade illa häromdagen. Det resulterade i en riktig lårkaka.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: jessi

men sötaste skrollan! då kan jag och hon bilda klubb. Jag har också drabbats av någon allergi, får se om 8 veckor vad det är. =) 10000 Kramar jessi

2010-01-29 @ 07:02:00
URL: http://ijessicasliv.blogspot.com/
Postat av: erica

Min lilla Skrålle...

2010-01-31 @ 10:02:08
URL: http://ericaat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aj, aj,aj ...en lårkaka är alldeles tillräckligt ..det gör förbaskat ont..

Krya på dig!

Kram Anita

2010-01-31 @ 22:54:19
Postat av: erica

Börjar du blogga oftare så kanske att jag lagar maten oftare också! =D

2010-02-01 @ 18:49:22
URL: http://ericaat.blogg.se/
Postat av: Lotta

Oj oj stackars lilla Skrallan OCH Matte!!! Hur ar det nu? Spännande med huset, hoppas du vet svaret nu. Var rädd om dig! Kram

2010-02-09 @ 09:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0